יום חמישי, 30 במאי 2013

וורשה, לא מה שחשבתם!

חייבת לעשות תיקון!!!
אחרי ההפתעה שלי, אני חייבת להמליץ לחובבי השופינג, ולחובבי אירופה הקלאסית....

הכל התחיל לפני כחודשיים, אסף סיפר לי על מחשבה שעוברת לו בראש כמתנה לכבוד יום הולדתי ה- 40 !
כחובבת מוסיקת עולם ובעיקר סול והיפ הופ...הוא הציע על הופעה באירופה של זמרת שאני מאוד אוהבת, ביונסה.
אני התלהבתי כמובן!
מאוד התחשק לי טיול אחר, שבו גם איהנה מהופעה וגם משופינג ...כל השאר יהיה ערך מוסף.

ההצעה המקורית הייתה ברלין או אמסטרדם, אבל אז צץ לו בדיוק באותו השבוע דיל שווה באתר "באליגם" שכולל טיסות, הופעה מלון והעברות במחיר מצחיק והכל בוורשה.

אז כדי לקצר את וורשה אני מכירה רק מסיפורי שואה, ברגע הראשון שללתי, ואז החלטתי לחקור קצת בגוגל, הופתעתי לקרוא עליה שהיא עיר תוססת וצעירה שיש בה 200,000 סטודנטים, שיש בה אזורים ששוחזרו ממלחמת העולם השנייה, שיש בה קניונים, שווקים ומרכזי חנויות ברמה גבוהה המכילים את כל המותגים והכל במחירם זולים יחסית לארץ, משום שפולין טרם עברה לשימוש ביורו והמטבע שלה הוא זלוטי.

יצרתי קשר עם חברה מקסימה (שלכבודה קישטתי בנקודות את המזוודה), נוצר בנינו קשר עם כימיה מדהימה!, לילך מפרטיקס, היה לי ברור שהיא תהייה קלילה וזורמת, וגם היא בתגובה ראשונה שללה, למרות הפיתוי של מחיר הדיל.
(אגב מי שלא מכיר את הדף המהמם של לילך חייב להיכנס להציץ!!)

*זה הלך בערך ככה: "לילך שלחתי לך במייל קישור לדיל שווה להופעה של ביונסה בוורשה, אל תלחצי מוורשה, קראתי שהיא מהממת, ויש לי יום הולדת 40! אז בשבילי...תציצי"
*לילך בתגובה, "בודקת וחוזרת אליך עוד כמה דקות"
*לילך חוזרת: "אמרו לי שוורשה יבשה, אין מה לעשות שם! לא נראה לי."
*אני : "בדקתי, וורשה מקום מדהים לטיול שופינג!!!! קבלתי מסוכנת נסיעות המלצה חמה לגביה, מבטיחה שהטיול הזה הוא לכיף בלבד! בלי נגיעות בשואה, לא הפעם!!"
*לילך בתגובה..."רגע"...(כעבור 5 דקות)"טוב יאללה סוגרים, הולכים על זה, נהנה בכל מצב"

כל הסיפור לקח בערך 15 דקות!!! ככה היא ספונטנית החברה המיוחדת שלי.
סגרנו דיל, התרגשנו על ההחלטה המהירה וציפינו לחופש אחרי ששתינו עברנו תקופה עמוסה בעבודה.

נחתנו בוורשה...
כשנכנסנו למלון שלנו הייתה לנו הפתעה נעימה ראשונה, חדרים ברמה גבוהה, נקיים, חדשים, מקלחת מעולה, חדר פינתי עם חלונות גדולים, התחלה נפלאה לטיול נפלא!

ביום הראשון החלטנו לטייל ברחוב הראשי ליד המלון שלנו "מרקיורי" הרחוב אמור להוביל לעיר העתיקה, הוא מלא בחנויות וגלריות, ובגלל שלא ישנו בלילה של הטיסה החלטנו "לזרום" לפי הכוח שלנו.

היה גשום והסתובבנו עם מטריות.

נכסנו לחנויות שהרשימו אותנו ונהנינו מאוד לראות שהחנויות ברמה גבוה, מרשימות ומעודכנות להפליא!
גם אני וגם לילך חובבות עיצוב והתענגנו .
בכל מקום מותגים מוכרים.

גלריה אחת שמצאנו ונהנינו בה מאוד, הכילה פריטים עתיקים מדהימים עם נגיעות של חדש , בכל מקום אפשר לראות את השילוב של החדש המודרני עם העתיק המרשים.

בנוסף חנות סוכריות ששלבי ההכנה גלויים לעיני הקהל, מקסים ביותר!

ביום השני יום, שמשי ומקסים, החלטנו לנצל לשוק הפשפשים של ורשה, קולו שמו.
הוא פועל בימים שבת וראשון.
גם כאן ההפתעה נעימה, היו המון אוצרות, לצערי לא נערכתי לקחת משקל כבד ונאלצתי לוותר על המון דברים משגעים!
הנה דוגמאות

לבסוף יצאתי עם מה שאני יכולה לסחוב בתיק הגב במטוס...מפה משגעת עם רקמה וצפיות לכריות.
וכד שכבש אותי מיד!

בהמשך היום נסענו לעיר העתיקה המשוחזרת והיפיפייה של וורשה, שם האזור מתויר יותר והשילוב בין החדש לישן בולט יותר:

בבוקר הגשום טיילנו בקניון ארכדיה הענקי!!! שמכיל המון מותגים ורשתות גדולות חלקן מוכרות לנו וחלקן פשוט שמחנו להכיר, חגיגת שופינג עם מלא מציאות.
בכל פינה ורשה מקושטת בפרחים..כל כך נעים לעיניים.

יום אחד החלטנו להקדיש לשווקים שקראנו עליהם בהמלצות אפשר לומר ששם לא מצאנו את עצמנו כי הם עשירים בעיקר באוכל, פרחים ו...דברים של שוק הכרמל של שנות ה 70 ,
הפירות והירקות מוצגים בצורה כל כך אסתטית ונעימה לעין.

כשהבנו שזה לא זה נסענו לקניות בקניון אחר שהמליצו עליו...
קניון זלוטה טרסה...אחד המדהימים שראיתי! עיצוב מקסים תקרה משגעת, שילוב של ארכיטקטורה מודרנית עם נגיעות עבר, קניון יותר תיירותי אבל גדול ומלא ברשתות מוכרות.
שם הרגשנו כמו ילדים בחנות ממתקים.
התקרה:

הקדשנו את היום האחרון לביקור בארמון וילאנוב המקסים, לצערי מזג האוויר היה לרעתנו והיה גשום וסוער מה שלא אפשר טיול רגוע בגנים, אלא משהו מהיר ורטוב.
ארמון היסטורי, מקסים עם חפצים היסטוריים, מבנים ארכיטקטוניים משגעים, מכיל מוזיאון של חפצים ותמונות, ואפילו בגדים שנעשו בהשראת המקור.
חוץ:
 הגינות:
חדי אבחנה ישימו לב לסנאי שטיפס על העץ.

פנים:

כמה דברים שחייבת לציין למען מי שמחליט לנסות,
מזון:
האוכל שם ממש זול, המסעדות במחירים ממש נמוכים ואם תכנסו לסופר תבינו כמה הפערים ממדינתנו הקטנטונת גדולים.
יש מגוון גדול של בתי קפה, מסעדות, רשתות אוכל, סוגי מאכלים, יש מודעות גדולה לצמחוניים כמעט בכל פינה.
(דוגמאות: ארוחת מקדונלדס 11 ש"ח, ארוחה באיטלקית 30-40 ש"ח, מסעדה מתוירת בעיר העתיקה- 35 ש"ח לארוחה)

תחבורה:
אנחנו נסענו בעיקר במוניות, שגם הם בהתאם לסוג הטיול שבחרנו לעשות היה מחיר שווה, בממוצע 40 ש"ח ליום כשזה התחלק לשתינו.
יש שם המון קווי אוטובוס ורכבת - טראם, למי שמעדיף תחבורה ציבורית.
המוניות שלהם זה חלק קצת בעייתי מאחר שיש להם כללים נוקשים לנקודות עצירה (רק בתחנות מוניות או בתחנות אוטובוס), וברוב המקרים אי אפשר לעצור ברחוב כפי שאנחנו מכירים אלא בהזמנה טלפונית. בתחנות מוניות יש מוניות פנויות.
לקח לנו זמן להבין מה קורה שם עם עניין המוניות ונהג שהצליח לתקשר איתנו הסביר שהם נענשים אם הם לוקחים מישהו אחר במקום ההזמנות- לא מזמינים אותם 24 שעות לאיסופים.
שפה:
 השפה האנגלית שם חדשה להם, קשה לתקשר איתם כי השפה השניה הנלמדת היא רוסית ולא אנגלית.
אבל נראה שהם מתחילים להבין שאין ברירה וברוב הרשתות והחנויות יש נציג שדובר אנגלית קלילה.

הפולנים אדיבים מנומסים ועם גינונים אירופיים, נראה שוורשה עיר עשירה מאוד לפי סוגי הרכבים וסגנון הלבוש של הצעירים שם.
יש המון מצבים שמרגישים שאריות של הקומוניזם אבל נראה שהכיוון שלהם ממש מעולה.

ולגולת הכותרת:
ההופעה של ביונסה, היתה מדהימה!!!!!! אין לי מילים לתאר כמה יפה היה, נהניתי, שרתי רקדתי, לצערי היינו רחוקים והיה קשה לצלם מהמסכים.
אבל הנה כמה שמצאתי ברשת וסרטון שמצאתי ביוטיוב מאותה הופעה:

Beyonce Tour outfits

חזרנו הביתה, מרוצות, מאושרות ומלאות אנרגיה.

לילך, חייבת לומר תודה!
תודה שחגגת איתי, תודה שאת קלילה ובראש שלי, תודה שהית ספונטנית ותודה על טיול נפלא וחוויה בלתי נ
שכחת.
ולאיש שלי, בעלי, אסף, תודה רבה על מתנה נפלאה!!!
על המחשבה, על הרעיון ועל שהית שם להחליף אותי 5 ימים. על החופש הכל כך נחוץ!
מתנה בלתי נשכחת, אין ספק.

ממש מחר, יום שישי יש לי יום הולדת 40 אז מאחלת לעצמי שאצליח להגשים את כל מה שאני רוצה ומתכננת בשנה הקרובה.

מקווה שהטיפים יעזרו לכם בעתיד.